Salarisadministrateur / Payroll specialist (24-40 uur)

Salarisadministrateur / Payroll specialist

Als salarisadministrateur bij Jansen & De Wit zorg jij voor een vlekkeloze salarisadministratie. Focus op een tijdige en juiste salarisuitkering heb jij zeer hoog in het vaandel staan. Je overziet altijd het volledige salaris werkproces.

Je volgt de ontwikkelingen in de (fiscale) wetgeving, cao en pensioenfondsen nauwgezet. Je weet vooruit te kijken, geeft gevraagd en ongevraagd advies aan jouw leidinggevende en helpt ons de werkprocessen te verbeteren.

Je ondersteunt en adviseert collega’s (pro)actief door alle vragen te beantwoorden op het gebied van de loon- en pensioenadministratie. Je helpt hen op weg zodat onze payroll-, gedetacheerde-, en uitzendwerknemers niet alleen het juiste salaris op tijd ontvangen, maar ook zodat jouw collega’s in staat zijn de juiste vertaalslag naar de klant en/of werknemer te kunnen maken.

De salarisadministratie volgens Jansen & De Wit

  • Je verwerkt declaraties en diverse inhoudingen
  • Je doet controles op invoer en hebt hierbij afstemming met de P&O afdeling
  • Je verwerkt mutaties en loonbeslagen
  • Je stelt werkgeversverklaringen op en maakt proforma loonstroken
  • Je beantwoordt salarisvragen van werknemers
  • Je voert elke week of 4-weken controles uit op de loonstroken nadat deze verwerkt zijn
  • Je voert periodiek controles op de pensioenaangiften en instellingen in het systeem
  • Je controleert en verstuurt de loonaangiftes.
  • Je kijkt continu kritisch naar de kwaliteit en efficiëntie van het salarisproces

Wat breng jij mee?

  • Tenminste 2 jaar ervaring als salarisadministrateur
  • Je hebt minimaal MBO plus werk- en denkniveau, bij voorkeur beschik je over een diploma Loonadministratie (PDL)
  • Goede kennis van excel
  • Ervaring binnen de uitzend-, personeel,- of payroll-branche is een pré
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal

Jouw eigenschappen

  • Je bent analytisch en nauwkeurig
  • Je bent stressbestendig, flexibel en hebt verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je hebt een absolute teamplayer, maar kan ook goed zelfstandig werken
  • Je bent communicatief sterk in woord en geschrift
  • Je bent en werkt klantgericht

Wat bieden wij?

Je komt te werken in een enthousiast en daadkrachtig team! De sfeer is goed, er wordt hard gewerkt maar er is ook tijd voor een praatje en lach. In ons werk zijn we ondernemend en betrokken. Je ontvangt 25 vakantiedagen en 6,5 ATV dagen (beide op basis van een fulltime dienstverband) , een marktconform salaris en pensioenregeling. Jouw standplaats is primair Hoogeveen. Wij hebben locaties in Hoogeveen, Emmen, Groningen, Nijverdal, Heerde en Zwolle.

Over Jansen & De Wit, over vakmensen

Al sinds 1999 zijn wij actief in de flexbranche en zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de grotere detacheringspartners in de regio Noord- en Oost Nederland. Wij zijn sterk in de branches bouw & infra, asbest, sloop, groenvoorziening, logistiek, techniek en transport, maar wij bemiddelen personeel in veel meer sectoren in het MKB. Een aantal jaren nadien hebben wij onze Payroll organisatie opgericht, waarmee we inmiddels ruim 15 jaar MKB ondernemers in zeer uiteenlopende branches, waaronder detailhandel, horeca, recreatie, beveiliging en logistiek, ontzorgen op het gebied van P&O en salarisadministratie.

Wij zijn goed in het binden en verbinden van onze werknemers en klanten; aan elkaar èn aan ons.

Klinkt goed?

Solliciteer dan direct met een korte motivatiebrief en je cv. Wil je eerst meer informatie, neem dan contact op met José Perik, Algemeen directeur. Zij is graag bereid om je te woord te staan. Telefoon: 0528-370965 of per E-mail: jose@jansenendewit.nl